Trädgård

Barken på denna frukt kommer att rädda växter från bladlöss

Att odla krukväxter eller grönsaker är ingen lätt uppgift, även om det kan verka så till en början. Vi måste ta tillräckligt hand om våra växter om vi vill att de ska leva upp till våra förväntningar.

Ibland måste vi köpa skadedjursbekämpningsmedel eller andra produkter för att ge näring åt jorden. Vi får dock inte glömma bort biverkningarna av alla dessa kemikaliebaserade produkter.

Om du helt vill undvika de skador som kan orsakas av preparat för att mata eller döda skadedjur, är det lämpligt att använda naturläkemedel.

Mer om detta:

I dagens artikel kommer vi att berätta lite mer om bananskal och dess fördelar. Vi hoppas verkligen att vi kan vara till stor hjälp för dig och att du tack vare den information vi delar med dig kommer att kunna använda den i din växtvård från och med nu.

Vad behöver vi veta om bananskal och deras tillämpning i vår trädgård?

Bananskal innehåller stora mängder kalium, fosfor, magnesium, kalcium och kväve. Alla dessa föreningar är extremt värdefulla för växtutveckling.

Erfarna trädgårdsmästare är övertygade om att bananskal aldrig ska kastas bort. För att påskynda nedbrytningsprocessen i jorden, skär dem i bitar och gräv ner dem runt växterna. Resultaten kommer snart att vara synliga.

Mer om detta:

Hur förbereder man en förberedelse för bladlöss?

Att tillverka detta preparat är så enkelt att även de yngsta medlemmarna i familjen skulle klara det med framgång. Skär bananskal i små bitar. Låt dem torka i solen i några dagar. Begrava dem sedan i jorden.

Om du märker någon förändring i dina krukväxter och vill hjälpa dem att återuppliva, kan du återigen dra nytta av bananskalets egendom. I det här fallet måste du rengöra krukväxternas blad med den mjuka delen av bananskalet. Varje blad bör rengöras separat så att dammet som ackumuleras på ytan kan tas bort ordentligt.

Var noga med att prova bananskal som ett sätt att förvisa bladlöss. Resultaten kommer snart att vara synliga.

Leave a Response